Yetkinlik Geliştirme Projesi (YETGEP) Tanıtım Toplantısı Gerçekleştirildi.
Eskişehir Valisi Erol Ayyıldız'ın himayelerinde; öğrencilerin ruhsal, sosyal, fiziksel, akademik ve ahlaki gelişimlerini takip etmek, öğrencileri birebir tanıyarak yetenekleri ve ilgileri doğrultusunda gelişimlerine destek olmak amacıyla planlanan Yetkinlik Geliştirme Projesi (YETGEP) tanıtım toplantısı gerçekleştirildi.
Tasigo Otel'de gerçekleştirilen toplantıya, Vali Yardımcısı Salih Altun, İl Milli Eğitim Müdürü Pervin Töre, Bilecik İl Milli Eğitim Müdürü Mustafa Sami Akyol, İl Sağlık Müdürü Prof. Dr. Uğur Bilge, Jandarma Asayiş Şube Müdürü Albay Yücel Orhan, İl Emniyet Müdür Yardımcısı Melek Usta, İl Tarım ve Orman Müdür Yardımcısı Rıdvan Akpolat, ESOGÜ Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Ersin Karademir, Odunpazarı İlçe Milli Eğitim Müdürü Murat Sertsöz, Tepebaşı İlçe Milli Eğitim Müdürü Mustafa Özcan, Müdürlüğümüz yöneticileri, projenin uygulanacağı okulların müdürleri ve proje koordinatörleri katıldı.
İl Milli Eğitim Müdürümüz Pervin Töre, Bilecik İl Milli Eğitim Müdürü Mustafa Sami Akyol ve Eskişehir Vali Yardımcısı Salih Altun projenin önemi ile ilgili konuşma yaptıktan sonra Tepebaşı Şehit Şükrü Şahin Rehberlik ve Araştırma Merkezi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri Bölüm Başkanı Fikret Konca YETGEP Projesi hakkında katılımcılara detaylı bir sunum gerçekleştirdi.
Öğrenci kişilik hizmetleri kapsamında bulunan rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri ile okullar öğrencilerin akademik gelişim alanı, kariyer gelişim alanı ve sosyal-duygusal gelişimlerini sağlayacak şekilde yapılandırılmıştır. Proje kapsamındaki üç temel program ve bu programların bileşenlerinin amaçları da bu genel amaçlara hizmet edecek şekilde yapılandırılmıştır. Bu doğrultuda hazırlanan Yetkinlik Geliştirme Projesi (YETGEP) ile akademik gelişim alanı, kariyer gelişim alanı ve sosyal-duygusal gelişim alanlarında öğrencilerde geliştirilecek beceri ve yetkinliklerde okulların uygulamalarını daha sistemli ve sürdürülebilir hale getirmek amaçlanmaktadır.
Proje Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi ve özel toplam 50 ortaokul ve lisede yürütülecektir.
Proje; okulların uygulayacağı toplam sekiz adet kitapçıktan oluşmaktadır. Bu kitapçıklar; proje programı, kariyer planlaması ve yöneltme alanları haritalaması, danışman öğretmenlik sistemi, akran destek grubu, iletişim ve nezaket, hayır diyebilme, dijital dayanıklılık ve duygu kontrolüdür. Bu kitapçıklarda programlar ve temalar hakkında bilgilendirmeler ile birlikte; yapılacak faaliyetlerin açıklamaları ve kullanılacak form, afiş vb. bulunmaktadır. Bu kitapçıklar projeye katılan okullara dijital ortamlarda gönderilmiştir. Okullar yapılacak faaliyetleri dijital kaynaklardan temin edip gerektiğinde basılı hale getireceklerdir.
Proje yürütme kurulu, proje okul yürütme komisyonu ile iş birliği içerisinde proje 2022-2023 eğitim öğretim yılında uygulanacaktır. Projelerin değerlendirilmesinde; birinci dönemin sonunda ve 2023 Mart ayı sonunda olmak üzere iki izleme verisi İl Milli Eğitim Müdürlüğü Proje Yürütme Kurulu tarafından toplanacaktır. Projenin sonunda proje değerlendirme toplantısı yapılacaktır.
Proje süreçleri tamamlandığında;
- Sınavlara hazırlanma sürecinde olan 8. sınıf öğrencileri ile 12. sınıf öğrencilerinin akademik ve kariyer gelişim alanlarında etkin danışmanlık ve akran destekleri sağlanarak sınava hazırlanmaları ve üst öğrenim kurumlarına kendi yetenek, ilgi alanlarına ve mesleki değerlerine göre yönelmeleri sağlanacaktır.
- Okul psikolojik danışmanı, sınıf rehber öğretmeni, danışman öğretmen ve veli işbirliği ile öğrencilerin üst öğrenim kurumlarına yönlendirilmesinde kullanılacak alanların haritasının çıkarılması ve buna göre öğrencilerin kariyer planları geliştirmeleri sağlanacaktır.
- Akran destek grupları ile sınava hazırlanma, sınava hazırlık becerileri geliştirme, akademik motivasyon, kariyer planlaması konularındaki akran desteği sağlanacaktır.
- Sosyal duygusal gelişim alanı ile bireyin kendini tanıması, var olan yönleriyle kendini kabul etmesi ve geliştirmesi, duygularını fark etmesi, düzenlemesi ve yönetebilmesi, başkalarını anlaması ve kabul etmesi, kişiler arası sağlıklı ilişkiler geliştirmesi için gerekli bilgi, tutum ve davranışları edinebilmesi, karar vermesi, hedefler oluşturabilmesi ve hedeflerine ulaşmak için çaba göstermesi, kişisel güvenliğini sağlayabilmesi, aile ve toplumsal değerler ile doğaya karşı duyarlılık kazanması sağlanacaktır.
- Öğrencilerin çevrim içi yaşamda nasıl güvende kalacağı ve nasıl dirençli olacağı hakkında bilgilenme ve farkındalık sağlanacaktır.
- Öğrencilerin dijital dayanıklılık ve dijital denge geliştirebilmelerine destek olunacaktır.