Ortaöğretim kurumları arasında öğrenci nakil işlemleri e-Okul Sistemi üzerinde aşağıdaki işlemler sırası ile yürütülmektedir.
1-) Öğrenci velisi öğrencinin nakil başvurusu için kayıtlı olduğu okula dilekçe ile başvurur.
2-) Öğrenci nakil şartlarını taşıyorsa okul müdürlüğü tarafından e-Okul Sistemi üzerinde nakil başvurusu kaydedilir.
3-) Nakil Kabul Günü öğrencinin nakil gideceği okul tarafından nakil şartları uygun ise Nakil Kabul işlemi yapılır. Nakil şartları uygun değilse reddedilir.
4-) Nakil Kabul Günü her ayın son iş günüdür.
Önemli:
e-Okul Sistemi üzerinde nakil başvuru kaydı girilmiş olan bir öğrencinin Sınıf/Şube bilgisi nakil süreci sona erinceye kadar asla değiştirilmemelidir.
Eğer değiştirilirse nakil gideceği okul tarafından nakil kabul işlemi yapılamayacaktır.
Bu durumda nakil gideceği okul sisteminde "Öğrencinin sınıf/şube bilgisi okulu tarafından değiştirilmiş. Başvurunun silinerek yeniden yapılması için öğrencinin geldiği okul müdürlüğü ile görüşünüz." uyarısı alınacaktır.
Sınıf/Şube bilgisi zorunlu olarak değiştirilmiş ise nakil kabul gününe kadar mevcut nakil başvuru kaydı silinip yeniden nakil başvuru kaydı girilmelidir.