Eğitimin niteliğini artırmak amacıyla eğitimin tüm paydaşlarının görüşlerine başvurmak önem arz etmektedir. Hem okul merkezli yönetim hem demokratik okul kavramları ışığında eğitim sisteminin paydaşlarından öğrenci görüşlerinin alınması katılımlı karar almaya dayalı anlayışın gelişmesi açısından önemli görülmektedir. Özelikle, okulda karar alma sürecinde okul içi ve dışı tüm paydaşların katılımının sağlanması 'bizim okulumuz' düşünce ve hissini egemen kılacaktır. Eğitim programları, öğretim ve bilginin paylaşılması boyutlarında okulun vizyon, misyon ve temel değerlerinin belirlenmesinde politika yapıcılar, eğitim yöneticileri, öğretmenler, öğrenciler, veliler ve toplum katılımının sağlanması önemli görülmektedir. Okul düzeyinde öğrenciler ile yapılacak görüşmeler söz konusu okulun ihtiyaçlarının belirlenmesi ve bu ihtiyaçlara yönelik çözüm önerilerinin üretilmesi konusunda ilham verici olacaktır. Projenin amacı öğrenciler ile yapılacak görüşmeler sonucunda okullara ilişkin objektif bir değerlendirmenin yapılarak, okulların geliştirilmesi konusunda bilimsel bulgulara dayalı önerilerin geliştirilmesidir.Bu amaçla araştırmanın içeriğini oluşturan verilerin toplanması için odak grup görüşmelerinin ilkeleri gözetilerek, büyük grup görüşmesi tekniği kullanılmıştır.
Çalışmanın evrenini, Eskişehir İli Odunpazarı İlçesindeki ortaöğretim kurumlarında (29 adet) öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemleri arasında yer alan "maksimum çeşitlilik" örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Maksimum çeşitlilik örnekleme yönteminde amaç, göreli olarak küçük bir örneklem oluşturmak ve bu örneklemde çalışılan probleme taraf olabilecek bireylerin çeşitliliğini maksimum derecede yansıtmak ve çeşitlilik gösteren durumlar arasında ortak ya da paylaşılan olguların olup olmadığını bulmaya çalışmak ve bu çeşitliliğe göre problemin farklı boyutlarını ortaya koymaktır (Yıldırım ve Şimşek, 20111). Çalışma gurubunun çeşitliliğini sağlamak için farklı okul türlerinde (Anadolu Liseleri, Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri, İmam Hatip Liseleri ve sınavla öğrenci alan lise) öğrenim gören öğrenciler tercih edilmiştir. Çeşitliliğin sağlanması için her sınıf düzeyinden öğrenciler görüşmelere katılmış, kızların ve erkeklerin de eşit sayıda katılımları sağlanmıştır. Görüşmelere en az 25 en çok 30 öğrenci katılmıştır.
Okul |
Okul Türü |
Okulun Öğrenci |
Çalışmaya Katılan Öğrenci Sayısı |
ML 1 |
Gazi Yakup Satar Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi |
452 |
29 |
ML 2 |
Gazi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi |
1.065 |
28 |
ML 3 |
Atatürk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi |
2.172 |
26 |
AL 1 |
Fatih Anadolu Lisesi |
599 |
29 |
AL 2 |
Şehit Fazıl Yıldırım Anadolu Lisesi |
666 |
27 |
AL 3 |
Cumhuriyet Anadolu Lisesi |
712 |
30 |
AL 4 |
Atatürk Lisesi |
654 |
29 |
AL 5 |
Şehit İsmail Tetik Anadolu Lisesi |
1.022 |
25 |
İHL 1 |
Yunus Emre Anadolu İmam Hatip Lisesi |
358 |
29 |
İHL 2 |
Sarar Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi |
848 |
28 |
SL 1 |
Fatih Fen Lisesi |
457 |
30 |
SL 2 |
Süleyman Çakır Kız Anadolu Lisesi |
532 |
26 |
SL 3 |
Eti Sosyal Bilimler Lisesi |
591 |
28 |
|
10.128 |
360 |
Yayın Tarihi: 03.07.2020
Adres:
Akarbaşı Mahallesi Ada Sokak No35 Odunpazarı/Eskişehir
Telefon:
02222306061
Erişilebilirlik Menüsü (CTRL+Y)
Uygulama Dili
Ekran Okuyucu
Büyük Metin
Bağlantı Vurgula
Metni Sola Hizala
Metni Sağa Hizala
Metni Ortala
Disleksi Dostu
Kontrast
Solgunlaştırma
Düşük Doygunluk
Yüksek Doygunluk
Okunaklı Font
Satır Aralığı