Genç Sohbetler
526
14:31
03.07.2020


Eğitimin niteliğini artırmak amacıyla eğitimin tüm paydaşlarının görüşlerine başvurmak önem arz etmektedir. Hem okul merkezli yönetim hem demokratik okul kavramları ışığında eğitim sisteminin paydaşlarından öğrenci görüşlerinin alınması katılımlı karar almaya dayalı anlayışın gelişmesi açısından önemli görülmektedir. Özelikle, okulda karar alma sürecinde okul içi ve dışı tüm paydaşların katılımının sağlanması 'bizim okulumuz'  düşünce ve hissini egemen kılacaktır.  Eğitim programları, öğretim ve bilginin paylaşılması boyutlarında okulun vizyon, misyon ve temel değerlerinin belirlenmesinde politika yapıcılar, eğitim yöneticileri, öğretmenler, öğrenciler, veliler ve toplum katılımının sağlanması önemli görülmektedir. Okul düzeyinde öğrenciler ile yapılacak görüşmeler söz konusu okulun ihtiyaçlarının belirlenmesi ve bu ihtiyaçlara yönelik çözüm önerilerinin üretilmesi konusunda ilham verici olacaktır.  Projenin amacı öğrenciler ile yapılacak görüşmeler sonucunda okullara ilişkin objektif bir değerlendirmenin yapılarak,  okulların geliştirilmesi konusunda bilimsel bulgulara dayalı önerilerin geliştirilmesidir.Bu amaçla araştırmanın içeriğini oluşturan verilerin toplanması için odak grup görüşmelerinin ilkeleri gözetilerek, büyük grup görüşmesi tekniği kullanılmıştır.

Çalışmanın evrenini, Eskişehir İli Odunpazarı İlçesindeki ortaöğretim kurumlarında (29 adet)  öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemleri arasında yer alan "maksimum çeşitlilik" örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Maksimum çeşitlilik örnekleme yönteminde amaç, göreli olarak küçük bir örneklem oluşturmak ve bu örneklemde çalışılan probleme taraf olabilecek bireylerin çeşitliliğini maksimum derecede yansıtmak ve çeşitlilik gösteren durumlar arasında ortak ya da paylaşılan olguların olup olmadığını bulmaya çalışmak ve bu çeşitliliğe göre problemin farklı boyutlarını ortaya koymaktır (Yıldırım ve Şimşek, 20111). Çalışma gurubunun çeşitliliğini sağlamak için farklı okul türlerinde (Anadolu Liseleri, Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri, İmam Hatip Liseleri ve sınavla öğrenci alan lise) öğrenim gören öğrenciler tercih edilmiştir. Çeşitliliğin sağlanması için her sınıf düzeyinden öğrenciler görüşmelere katılmış, kızların ve erkeklerin de eşit sayıda katılımları sağlanmıştır. Görüşmelere en az 25 en çok 30 öğrenci katılmıştır. 

Okul
Kodu

Okul

Türü

Okulun Öğrenci
Mevcudu

Çalışmaya Katılan Öğrenci Sayısı

ML 1

Gazi Yakup Satar Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

452

29

ML 2

Gazi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

1.065

28

ML 3

Atatürk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

2.172

26

AL 1

Fatih Anadolu Lisesi

599

29

AL 2

Şehit Fazıl Yıldırım Anadolu Lisesi

666

27

AL 3

Cumhuriyet Anadolu Lisesi

712

30

AL 4

Atatürk Lisesi

654

29

AL 5

Şehit İsmail Tetik Anadolu Lisesi

1.022

25

İHL 1

Yunus Emre Anadolu İmam Hatip Lisesi

358

29

İHL 2

Sarar Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi

848

28

SL 1

Fatih Fen Lisesi

457

30

SL 2

Süleyman Çakır Kız Anadolu Lisesi

532

26

SL 3

Eti Sosyal Bilimler Lisesi

591

28

 

10.128

360

 03-07-202003-07-202003-07-202003-07-202003-07-2020

Yayın Tarihi: 03.07.2020